Challenge B.I.G - Forum

1.000 cycling climbs/ascensions cyclistes

HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 

Mager BIG jaar

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Roland Schuyer

PostSubject: Mager BIG jaar   Tue Aug 21, 2007 10:47 am

Beste BIGgers,

Zo te zien ben ik de eerste kaaskop die iets in dit forum pent. Het is wat onwennig, dus er zullen wel dingen niet goed overkomen, maar the proof of the pudding............

Na een vrij goed BIG jaar in 2006, is 2007 een tegenvaller. Ik had zulke mooie plannen, maar door omstandigheden hebben die maar gedeeltelijk doorgang gevonden.
In juli ben ik met 2 maten naar de Vogezen geweest. Veel gefietst (ca 20 cols) maar door het slechte lukte het me niet de laatste nog openstaande Vogezen BIG's te doen. Ben blijven steken op 3 stuks: Petit Drumont, Petit Ballon en Ballon d'Alsace. Ik zal toch een keer terug moeten Laughing

Eind september ga ik met de vrouw wellicht nog een weekje naar de Harz of Eiffel en dan hoop ik nog een paar BIGjes mee te pakken.

In het voorjaar van 2008 wil ik met mijn maatjes naar Mallorca (hotel van Fred Rompelberg of zo). Als jullie daarmee ervaringen hebben, lees ik die graag.

Veel plezier allemaal en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Seeya,
Roland
Back to top Go down
View user profile
Martin Kool

PostSubject: Re: Mager BIG jaar   Wed Aug 22, 2007 8:29 pm

Jammer dat je weinig BIGgen hebt beklommen Roland. Maar een keer terugmoeten naar de Vogezen is natuurlijk geen straf!
Zelf had ik ook meer BIGggen willen rijden dit jaar. Zal waarschinlijk op 12 blijven steken. Komt door een valpartij tijdens mijn vakantie in Engeland. Hierdoor moest ik noodgedwongen zeker 5 BIGgen (links) laten liggen. Hieronder klassiekers als Hardknott en Honister Pass. Ook een geplande klimweek begin sept. naar het grensgebied Oostenrijk/Zwitserland gaat door omstandigheden niet door.
Volgens jaar de "schade" maar weer inhalen.
Mallorca wil ik ook nog eens naar toe. Heb al veel enthousiaste verhalen gehoord. Ook van de OdySis. ( http://www.odysis.nl/ ) Dit zijn Odwin Bink en Sissy van Allebeek. Allebei verdienstelijk renner. Op de site lees je meer.
Groet,
Martin
Tom Dubh
Back to top Go down
View user profile http://www.geocities.com/martinkool
Jean-Pierre Notten

PostSubject: Re: Mager BIG jaar   Thu Aug 23, 2007 11:41 pm

Hoi Martin,

leuk hè dit forum? Ook maar eens aangemeld. Wat vervelend voor je om te lezen dat je in Engeland bent gevallen. Ik hoop voor je dat je niet ernstig letsel hebt opgelopen. En dat je fiets nog heel is. Mijn teller staat op 22 dit jaar. Vogezen (je weet wel), Moesel, Alpen en Appenijnen. En zaterdag gaan we naar Oostenrijk, bij het drielandenpunt Italië/Oostenrijk/Slovenië. Onbeperkte mogelijkheden. We gaan vijf dagen fietsen. Ik hoop dat alles goed gaat, want mijn knieën spelen weer op. Ik stuur je na de vakantie wel een mail. Groet en veel sterkte met je herstel.
Jean-Pierre
Back to top Go down
View user profile
Martin Kool

PostSubject: Re: Mager BIG jaar   Fri Aug 24, 2007 7:01 pm

OK JP dat wordt een top BIG jaar voor jou. Nu al 22 en dan nog een fietsweek in de bergen voor de boeg. Je begint alweer bij Philip in de nek te hijgen Razz . De knie gaat alweer een stuk beter. Lopen gaat moeilijker dan fietsen.
Ja en dit forum is natuurlijk erg leuk. Ik hoop dat er meer mensen gaan posten. Toch aardig om op deze manier bijv. ervaringen te delen en tips/adviezen te vragen.
Veel plezier tijdens je fietsweek en hou de knie heel!!
Back to top Go down
View user profile http://www.geocities.com/martinkool
Roland Schuyer

PostSubject: Re: Mager BIG jaar   Mon Aug 27, 2007 11:34 am

Mannen,

Dank voor de reacties en ik ben jaloers op jullie (22 BIGs en nog een paar in het vat) Very Happy Maar, ik gun het iedereen van harte en vind het leuk over ervaringen van anderen te lezen.
Om weer eens terug te gaan naar de Vogezen, is zeker geen straf en vast nog wel een keer plaatsvinden.

In de afgelopen 25 jaar heb 'k pakweg een 350 verschillende beklimmingen gedaan waaronder slechts 100 BIG's. Sommige van die 350 heb ik meerdere keren gedaan (Schlucht 20 keer, Galibier 5x, Huez 4 keer etc.) gewoon omdat het zo uitkwam of dat ik de beklimmingen mooi vindt.
Zoals eerder geschreven; misschien kan ik het aantal BIG's nog een klein beetje oppoetsen, maar verder dan een stuk of 4 zal het wel niet meer komen. Echter, er zijn ergere dingen in het leven.

Veel succes met de fietstochten,
Roland
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Mager BIG jaar   

Back to top Go down

Mager BIG jaar
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1